Jeg blir kjempe glad hvis du legger igjen en liten hilsen eller kommentar...



tirsdag 26. oktober 2010

Uke 26

Tvillingene er nå ca 900-1000 gram hver, og er ca 32 cm lange står det i uke til uke kalenderen for tvillinger. Jeg skal på ny ultralydmåling om en uke, og er veldig spent på å se om dette stemmer. Det passer i alle fall i forhold til størrelsen på magen at det er ca 2 kg baby der inne! De vokser noe veldig, og er kjempe aktive der inne i magen. Jeg kjenner sparkene fra tvilling 2 beste siden han ligger øverst, men tvilling 1 kan sparke fra seg hun også når hun setter inn en fulltreffer rett i blæra! Nå er det sånn at når de sparker så beveger magen seg, og når de snur seg, ser det ut som det er ailien som har inntatt magen:-)

Må innrømme at det er begynt å bli veldig tungt nå. Det er som å være høygravid med en baby, i alle fall sånn jeg har hatt det. I de to andre svangerskapene mine la jeg på meg veldig mye, 28 kg med nr 1 og 22 kg med nr 2. Til nå har jeg lagt på meg ca 10 kg, det er vist helt greit i forhold til at det er to der inne, men det kjennes jo ut som 10 kg med bly! Det er helt klart at folk syntes magen begynner å bli stor også, kan ikke en gang ta meg en tur på butikken uten at noen sier: "oi, nå er det ikke lenge igjen eller???" Men det er det! Det er kanskje 3 måneder igjen i verste fall!

Formen ellers er varierende. Muskelbristet i magen vil bruke omtrent en måned på å gro har jeg fått beskjed om, hvis det gror. Det er ikke sikkert det gjør det før jeg er ferdig å være gravid, for magen vil jo vokse en del ennå. Det er veldig vondt, og jeg merker godt om jeg har hatt en rolig dag med mye ligging, eller en litt mer slitsom dag med gåing og ståing. Prøver uansett å få inn noen hviler i løpet av dagen, men det er jo ikke alltid like litt når man har to små apekatter fra før :-)

I dag skinner solen fra nærmest skyfri himmel, så jeg tror jammen meg jeg må ta meg en tur ut.  Ta med meg en termos med litt te, og ta en tur til stranden kanskje?
Ha en fin dag alle sammen:-))

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar