Jeg blir kjempe glad hvis du legger igjen en liten hilsen eller kommentar...



onsdag 13. oktober 2010

Uke 24

Denne uken går jeg inn i uke 24 av svangerskapet. Det er fra denne uken man sier at ungene vil ha en liten sjans til å overleve hvis de skulle bli født, og at for hver dag som går fra nå øker den sjansen. Det er noe trygt ved det, og noe veldig skremmende. I svagerskapskalenderen for tvillinger står det at jeg nå er inne i en kritisk del av svangerskapet, og at hvile og ro er spesielt viktig i disse veldig sårbare ukene. Det er jo nesten så man får lyst til å bure seg inne, sette seg ned og ruge. Jeg blir litt sånn overhysterisk, tenk om ditt og tenk om datt....men så må jeg bare si til meg selv at alt går bra. Det har jo gått bra så langt! Selv om jeg går på medisiner, og har hatt trøbbel med både hjerte og stoffskiftet har det jo gått bra. Både med ungene og med meg. Jeg må jo bare tro at dette skal gå bra!

I uke til uke kalenderen for tvillinger står det at barna nå veier ca 700 gram hver, og er ca 30 cm lange, det blir neste 1,5 kg baby det! Ikke rart magen strutter :-) De er ferdige utviklet og formet, alt som skal til nå er voksing og modning. Jeg håper de blir der inne i mange mange uker ennå. At de blir der inne og modnes, vokser, og blir sterke små tøffinger før de velger å komme ut å møte verden.

Så må jeg bare slappe av. Gjøre små forberedelser, begynne med julegavene(som skal være tidlig i hus i år), kose meg med ungene, lage kakao, ha bål på peisen, og nyte høstfargene. Det er ikke så mye annet å gjøre egentlig. Bare TRO at dette vil gå bra:-)

2 kommentarer:

  1. Spennende at du deler så mye tanker og følelser!Jeg følger ivrig med her, og venter på hvert minste innlegg :)

    Slapp av og kos deg, det kommer til å gå bra :D

    SvarSlett
  2. Takk Veronica :-) Det er godt å skrive ut det man går å tenker på syntes jeg, da blir det på en måte ikke så skummelt.
    Ha en fin dag :-)

    SvarSlett