Jeg blir kjempe glad hvis du legger igjen en liten hilsen eller kommentar...



lørdag 9. oktober 2010

Med rett til å klage gravidos!

Som gravid skal du være i "lykkelige omstendigheter" ! Du skal smile bredt fra morgen til kveld over det lille mirakelet som vokser i magen (to i mitt tilfelle) ! Halleluja! Det er da klart man ER lykkelig, jeg ER glad for at det vokser to små herligheter i magen, men det MÅ være lov å nevne at strekkmerker, ligamentsmerter, hovne ben, hemorider, bekkenløsning, hormonsvingninger, vektøkning, oppkast og halsbrann fra helvete ikke er så veldig sjarmerende og mye å være ustoppelig lykkelig over??? Ikke forstoppelse heller, noe de fleste gravide som har fått beskjed om å starte på jerntabletter har erfart hva er...aiaiai! Nei damer, det må være lov å klage litt. Det må være lov å nevne at selv om jeg allerede elsker de små i magen, HATER jeg at de gir meg alle disse plagene!

Man kan til tider føle seg som et rasende hormonmonster, og da kunne det være fint om verden sa: "det forstår jeg jammen meg godt at du syntes er noe ordentlig dritt!", og ikke "men det er vel verdt det? du er vel glad for at du er gravid? du må huske at det ikke er en sykdom å være gravid vet du..." Jeg vet det! Og jeg er glad! Jeg blir bare så mye gladere når jeg blir møtt med litt forståelse og omsorg :-)

Hehe, dette var dagens lille utbrudd, men det må da finnes noen damer der ute som er enige? Og til dere menn, bare nikk og vær enige, da blir vi sååååå mye flottere å bo sammen med ;-)

Gravide hilsner fra Blekksprutmamma som gleder seg over å være gravid!

1 kommentar: