Jeg blir kjempe glad hvis du legger igjen en liten hilsen eller kommentar...



tirsdag 9. november 2010

Travle og spennende dager

Kjære vene så mye det er som skal på plass når man venter tvillinger! I tilegg går vi mot juletider, så her skal det handles inn til den store gullmedalje. Jeg har bestemt meg for at alt skal være klart i slutten av november, og det gjelder både tvillingutstyr og julegaver. Jeg kjenner at ting blir tyngre dag for dag, og tror det vil være en lettelse når alt er i hus. Det å vite at nå kan det bare komme det som kommer. Om det blir fødsel eller jul først er jo ikke så godt å si. På en måte håper jeg de blir der inne til over nyttår, på den andre siden skal det jammen meg bli godt å få de ut!

I dag går jeg inn i uke 28 av svangerskapet. Tvillingene vokser og gror, og det kan man vel mildt sagt si at jeg også gjør. Jeg vagger rundt med et digert gresskar på magen, og ser ut som om jeg kan sprekke når som helst. Da er det jo litt ekstremt å tenke på at det skal bli ennå verre en dette! I følge uke til uke kalender for tvillinger er barna nå ca 35 cm lange og veier ca 1100-1300 gram hver, dette passer bra i forhold til siste måling for en uke siden, da var de ca 1000 gram hver. De ligger midt i vekstkurven og følger denne fint, det er veldig beroligende å vite. Jeg kan jo ikke si jeg er fullstendig bekymringsløs akkurat, så hver gang jeg får konstantert at de har det fint der inne, og at det ser ut som de skal bli der en stund ennå, er det en stor lettelse. Man hører jo om så mange tvillinggraviditeter som går galt, da er det lett å bli skremt, selv om jeg forsøker å lukke ørene for sånne historier. Storesøster er fin å ha da, hun sier: tenk på statistikken, alle de historiene du hører skyver deg over på den positive siden av statistikken! Det er jo litt kynisk å tenke sånn, men det blir en slags mestringsstrategi også. Selv om jeg selvfølgelig ikke unner noen andre at det skal hende noe vondt med babyene deres!

I går var jeg å hentet bagger til tvillingvognen, og neste uke kommer selve vognen. Det er så deilig å få ting i hus. Ungene gikk rundt i hele går å så på de små baggene, og lurte på om det snart kom noe oppi dem. Tror det blir mer virkelig for dem også, etterhvert som huset fylles opp med babyting.

Nå skal jeg dra en tur til min gode venninde Gunhild å hente ennå litt mer babyutstyr, og så blir det nok både litt lunch, skravling, og kos med den lille babyen hennes også :-)

Ha en fin dag !

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar