Jeg blir kjempe glad hvis du legger igjen en liten hilsen eller kommentar...



tirsdag 21. desember 2010

Jul i heimen

Nå har det vist gått en god stund siden jeg gjorde noen oppdatering her på bloggen. Den siste måneden har vært preget av en del sykdom, hos både meg og hos barna, så da har overskuddet til å blogge liksom druknet litt. Nå er jeg for så vidt syk igjen, men denne gangen bare en forkjølelse. Ikke det at man ikke syntes synd på seg selv fordet altså! Sitter her med rennende rød nese, kleenex papairet hoper seg opp, øynene er røde og rennende, jeg hoster og får kynnere, og syntes i grunnen at det burde være forbudt for høygravide kvinner å bli forkjølet!

Så er det tre dager igjen til jul. I år går det litt på halv-tolv her, men har da fått kjøpt julegaver(vel...nesten alle), hugget og pyntet juletre( det vil si, jeg tok i allefall bilder av pyntingen...), og bakt litt med ungene(ja ja, mannen skal vel ha største æren her også...). Jul blir det vel uansett, men må bare si det er litt frustrerende å ikke orke å gjøre så mye som jeg pleier...

En god investering jeg har gjort i disse førjulstider er å skaffe meg vaskeengler! Anbefales til alle gravide, men også til travle småbarnsmødre og fedre. De var her nå rett før jul, og gjorde alt skinnende rent. Nå trenger jeg kun å tørke litt støv og støvsuge litt (haha, ja det vil si mannen igjen det) før jul, og så er alt klart.

Så er det nurkene i magen da. Nå er jeg i uke 33 +2, og de små er blitt 2200gr og 2300 gr. Vi var på kontroll i går, og de vokser og trives. Må si jeg gleder meg veldig til å holde de i armene mine nå, kjenne den gode babylukten, men de må gjerne bli der inne til etter nyttår. Da er de store nok:-)
Fødselslegen sa i går at var de ikke kommet av seg selv til uke 37, setter vi i gang fødselen. Det betyr at det er max 4 uker igjen!!!! Det er veldig godt å vite, for nå er det jammen meg tungt. Jeg har gått opp 14 kg til nå, men det kjennes mer ut som et tonn! Sover kanskje 3-4 timer om natten, bekkenløsning, og svangerskapskløe...ohhh herrrlig!

I dag er det nissefest og konsert i barnehagen til minstemann før lang juleferie, og eldstemann har sin siste skoledag i morgen. Det skal bli godt å ha fri sammen, alle sammen. Kose oss med levende lys, bål på peisen, kongerøkelse, pepperkaker, juleengler, julestrømper, julemusikk, og masse masse julekjærlighet!

Ønsker dere alle en fredlig og god jul, ta godt vare på hverandre!

3 kommentarer:

  1. Hei kjære venn.

    Takk for en koselig kveld hos Gunhild:)
    Jeg ønsker deg og familien en flott jul. Og ta vare på deg selv. Om ikke lenge er det fullt kjør;)

    Masse juleklemmer fra W

    SvarSlett
  2. Håper dere har hatt en fin jul! Gleder meg til å se bilder av de to små :)

    Godt nyttår, og masse lykke til!!

    SvarSlett
  3. Heihei!

    Snublet over bloggen din idag, og ser at du ikke har blogget på en måned, så da tenker jeg kanskje at du har blitt firebarnsmor nå....?
    Isåfall; GRATULERER!!

    Nydelig blogg, gleder meg til flere innlegg :-))

    Nattaklem fra Trine

    SvarSlett